A projekt alapadatai
Projekt címe: „MENTOR(h)ÁLÓ 2.0 PROGRAM” program
Kedvezményezett neve:
Főkedvezményezett: Szegedi Tudományegyetem
Konzorciumi partnerek:
- Gál Ferenc Főiskola
- Kecskeméti Főiskola
- Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti és Pedagógiai Kar – 2014. augusztus 1. után az intézmény neve: Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Együttműködő partner: Eötvös József Főiskola
Szerződött támogatás összege: 527.485.432 Ft
Támogatás mértéke: 100%
A projekt összefoglalója:
A projekt fő célja a tudásalapú gazdaság, a tudástársadalom elvárásaihoz innovatívan alkalmazkodó, annak fejlődését elősegítő pedagógusképzés kialakítása és továbbfejlesztése a dél-alföldi régióban.
A tudás alapú társadalom igényeit kiszolgálni képes oktatási rendszer feltételeinek javítása, tartalmainak kiépítése olyan modern felsőoktatási tartalmak, programok, módszerek kifejlesztésével és alkalmazásával, amelyek biztosítják
- a kimenetorientált oktatásra való áttérést,
- az infokommunikációs technológia (IKT) elterjedését,
- oktatók és a hallgatók professzionális felkészítését a nevelésre, oktatásra, melynek révén megvalósulhat az egész életen át tartó tanulás stratégiájának programja.
A Dél-Alföld versenyképességi pólusában és alközpontjaiban az oktatási potenciál korszerűsítése, nemzetközi tudományos kapcsolatrendszereik bővítése.
Operatív célok:
A pedagógusképzést támogató hálózatok létrehozása: a pedagógusképzést vezető és koordináló, regionális pedagógiai szolgáltató kutató-fejlesztő, szakmai központok és hálózatuk továbbfejlesztése:
- A régió felsőoktatásának pedagógusképzését, kiemelten tanárképzését fejleszteni és szervezni képes tanárképző központ létrehozása.
- A működő regionális szakmai szolgáltató és kutatóközpontra épített térségi pedagógiai központ létrehozása a felsőoktatás-közoktatás vertikális kapcsolatrendszerének kiszolgálására.
A pedagógusképzés tartalmi megújításának támogatása:
- a régióban művelt pedagógus szakmák kimeneti profiljainak korrekciója, jogszabályi változásokhoz illesztése (régiók országosan koordinált közös munkája)
- erre építve a képzési programok tartalmi/módszertani átalakítása.
A pedagógusképzésben közreműködők kompetenciáinak mérése és fejlesztése:
- a gyakorlati képzés hatékonyság növelése, szervezettségének javítása,
- a mentori szerepet ellátó pedagógusok célirányos fejlesztése,
- és a köz- és felsőoktatás mai továbbképzésein a hatékonyság növelése.
A projekt időtartama: 2014. 01. 01. – 2015. 10. 31.
Projekt azonosítószáma: TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 sz. projekt