Gál Ferenc Főiskola Szeged

2024.11.14., Aliz névnapja van.
Betűméret:  A   A   A

Négy nap Krakkóban a V4 országok hallgatóinak találkozóján

Május 1. és 3. között került sor a V4 országok hallgatóinak találkozójára a krakkói II. János Pál Pápa Egyetemen a „The semiological, historical and cultural aspect of national identity on the example of the Visegrad Group countries. An attempt to find unity in diversity.” című program keretében. A programban négy V4-es egyetem vesz részt: a konzorciumot a lengyeleket képviselő krakkói egyetem irányítja, a csehektől a nagynevű prágai Károly Egyetem Teológiai Kara vesz részt, Szlovákiát a kassai Pavol Jozef Šafárik Egyetem képviseli, a magyarok közül a Gál Ferenc Főiskola Teológiai Kara kapott meghívást ebbe az egyedül álló programba.

A Gál Ferenc Főiskolát hat teológia, katekéta, hittanár szakos hallgató és az őket felkészítő Dr. Hamvas Endre Ádám docens képviselte. A részt vevő hallgatók voltak: Zsíros Szanna, Szűcs Sebestyén, Pittner Dóra, Pál Beáta, Kutas Evelin, Frankó Boglárka. A rendezvény egy hosszabb ideig tartó projekt egyik állomása volt, aminek nemcsak a V4 országok identitásának és kultúrájának jobb megismerése volt a célja, hanem az is, hogy tudományos konferenciákon és kiadványokban tárgyalják az európai identitás összekötő elemeit.

A szervezők ennek megfelelően első napon egy workshopot rendeztek. Ezen mind a négy ország hallgatói prezentáción mutatták be országuk jellegzetes vagy kevéssé ismert vonásait. A következő napon Nowa Hutat látogatták meg, ami egykor a kommunista múlt jellegzetes nehézipai központja volt, és mára Krakkó egyik városrésze lett. Itt a történelmi élményekhez egy korabeli buszon való utazás is erősítette. Délután a krakkói földalatti történeti múzeum megtekintésére volt lehetőség. A harmadikon napon krakkói városnézés, majd a szakmai program lezárása, illetve az eredmények összefoglalása következett.

A háromnapos út különösen jó lehetőséget biztosított a hallgatók számára, hogy a kelet-közép-európai kulturális és hitbéli összetartozás és a nemzeti sajátosságok megélése mellett megtapasztalják a külföldi oktatási programokon való részvétel élményeit, amikből tanulmányaik során sokat profitálhatnak.