Gál Ferenc Főiskola Szeged

2024.12.30., Dávid névnapja van.
Betűméret:  A   A   A

Jól vizsgáztak a Vodafone új digitális kezdeményezései

DIP kerekasztal beszélgetés, online sajtótájékoztató…

2020. június 24-én, DIP – Digitális Iskola Program – kerekasztal beszélgetést szervezett a Vodafone Magyarország, ahová meghívást kapott Bíró Gyula, a Gál Ferenc Főiskola képzésfejlesztési igazgatója is, a főiskola képviseletében.

A beszélgetésben részt vettek Szekeres Nóra moderálásával Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország alelnöke, Váczi Dorka a Vodafone Magyarország Alapítvány digitális oktatási angyala, Éder Márta digitális pedagógiai szakértő és bejelentkezett a Mórahalmi Általános Iskola egy kiváló diákja is. A kerekasztal beszélgetés körbejárta, hogy hogyan vállalt szerepet a Vodafone a digitális oktatásban, hogyan sikerült ezeket a megszerzett tapasztalatokat alkalmazni az iskolák digitális munkarendjéhez igazítottan. A Vodafone Magyarország hatékony válaszait mutatta be Váczi Dorka, aki örömmel nyugtázta, hogy a köznevelésben dolgozó pedagógusok innovatívan vettek részt a programok alkalmazásában, óriási digitális pedagógiai tudásbázist létrehozva az elmúlt időszakban intenzíven. Éder Márta szakértő asszony megosztotta tapasztalatait, és külön kitért arra, hogy a Gál Ferenc Főiskolával kötött együttműködési megállapodás értelmében már egy kiváló hallgatói csoport is bekapcsolódott a programba a szarvasi pedagógusképző kar végzős, tanító szakos hallgatói személyében.

Bíró Gyula csatlakozva ehhez, tájékoztatta a sajtó munkatársait, hogy a Gál Ferenc Főiskola rektora és a Vodafone Magyarország Alapítvány elnöke hamarosan aláírja azt a stratégiai együttműködést, aminek a keretében egy professzionális képzésfejlesztési tartalmat valósítanak meg, aminek pilotja ebben a szemeszterben a megváltozott körülmények ellenére is kiválóan megvalósulhatott a Gál Ferenc Főiskolán. A főiskola pedagógusképzése és a gyakorlóintézmény oktatási tevékenységének összehangolt fejlesztése megmutatta, hogy a megváltozott helyzetet időben felismerve, valódi digitális pedagógiai válaszokkal lehetett kezelni, és valódi tartalmi munkát végezni. A főiskola célja, hogy életszerűbb digitális oktatást tudjunk megvalósítani, egy kortárs, dinamikus és inspiráló oktatási környezet kialakításával, motivált pedagógusok képzésével. Hangsúlyozta, hogy a jövő pedagógus generációja nem kor, hanem szemléletfüggő: nyitott, és hatékony, határozott válaszokat képes adni a folyamatos kihívásokra. A sajtótájékoztatón elmondta, hogy a főiskola Társadalompedagógiai Tanszékének vezetésével Dr. Kozma Gábor tanszékvezető, főiskolai tanár, Dr. Thékes István docens vezetésével Éder Márta által megtartott kurzust vezettek be már az idei tanévben is, aminek célja, és egyben feladata is, hogy új fajta kognitív stratégiák  jelenjenek meg a XXI. század elvárt kompetenciáinak tükrében a felsőoktatásban. Ami a digitális pedagógia eszközrendszerének alkalmazásával meg tud felelni a pedagógusképzés terén, a megváltozott pedagógiai, pedagógusi szerepeknek. Azonban a „lélek dolgairól” sem szabad megfeledkezni, így a főiskola foglalkozik a netfüggő gyerekek speciális pedagógiai kihívásaival, és a „képernyőtudatos család” képének kialakításával, támogatásával. A főiskola által megjelentetett Covid-19 tanulmánykötet tanulmányait ajánlva a sajtó figyelmébe, hangsúlyozta, hogy már ide is meghívást kapott a kötet főszerkesztőjétől Éder Márta digitális pedagógiai szakértő asszony, aki előadóként már részt vesz a főiskola oktatói tevékenységében, esettanulmányban írja meg tapasztalatait a pilot program kapcsán.

A Gál Ferenc Főiskola, a Vodafone Magyarország stratégiai partnerségével időben ismerte fel a virtuális tér jelentőségének megnövekedését, azokat a generációs szükségleteket és ütközéseket, amelyek törvényszerű velejárói a digitális világnak, de hatékony, valódi kreativitási faktort megjelenítő emocionális és kognitív, módszertani válaszokat igényel. Ez év nyarán a GFF Szarvasi Campusán, a pedagógusképző karon és a GFF Gyakorlóintézményében közös fejlesztésben, új digitális tanterem kerül kialakításra a Vodafone Magyarország támogatásával, együttműködésével, először a hazai felsőoktatásban, pedagógusképzésben.

 

Összefoglaló a sajtómegjelenésekről